سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۹:۰۸

اخبار

اجرای طرح ملی کنترل فشارخون در آغاجاری

تمامی مراکز درمانی منطقه آغاجاری در اجرای این طرح فعال هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری جلسه هماهنگی مدیریت این مرکز با مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان امیدیه به منظور اجرای بهتر طرح ملی کنترل فشارخون برگزار شد.
ابتدا رئیس بهداشت و درمان  این مرکز طی سخنانی ضمن اشاره به اهمیت فشارخون و نقش آن در سلامت جامعه گفت : فشارخون یک بیماری خاموش است که با چک کردن شناسایی می شود و تا افراد چک نشوند معمولا به بیماری خود پی نمی برند.
دکتر ناصر مظفری به تشریح نقش تغذیه و سبک زندگی در بیماری فشار خون پرداخت و اظهار داشت: قطعا نوع تغذیه ، میزان نمک مصرفی ، استفاده مکرر از گوشت قرمز و مسائلی از این قبیل تاثیر مستقیمی بر فشار خون دارند.
وی از آمادگی کلیه مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری برای اجرای طرح ملی کنترل فشارخون خبر داد و افزود : کادر مشخصی برای اجرای این طرح در درمانگاه ها و مراکز درمانی در نظر گرفتیم و فرم های مربوطه نیز در اختیار آنها قرار داده شد تا مشخصات مراجعین شرکت کننده در طرح را ثبت نمایند.

سپس مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان  امیدیه ضمن قدردانی از همکاری بهداشت و درمان صنعت نفت گفت : طرح کنترل فشارخون یک طرح ملی است و همکاری همگان را می طلبد تا به سر منزل مقصود برسد.

مهدی آبدیده به تشریح طرح ملی کنترل فشارخون پرداخت و اظهار داشت: این طرح یک طرح ملی سراسری است و ما هم به عنوان متولیان بهداشت و درمان موظف به اجرای آن هستیم.
 وی امکانات بهداشت و درمان صنعت نفت را مناسب توصیف کرد و اظهار داشت: انتظار می رود که در ثبت مشخصات مراجعین دقت لازم به عمل آید تا در نهایت بتوانیم آمار دقیقی از شرکت کنندگان در طرح ملی کنترل فشارخون داشته باشیم .

در این جلسه تاکید گردید که درمانگاه های عملیاتی نیز در اجرای این طرح ملی همکاری نمایند.

خبر
خبر
خبر
خبر

۱۸ خرداد ۱۳۹۸ ۱۵:۵۵
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۸۵۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید